Koska olen nuori ja tyhmä ja itsepäinen, en käytä keikoilla korvatulppia. No, nyt vasen korvani on soinut n. vuorokauden putkeen.

Olen yrittänyt sisäistää Alannah Mylesin Black Velvet -biisiä, jota rakastan, koska joku päivä tahdon vielä laulaa se täydellisesti. Kerran vedin sen Singstarissa, ja sain todella hyvää palautetta, mutta haluan vetää sen vielä paremmin. Paljon paremmin! En edes tiedä, ymmärtääkö lähipiirini kuinka tärkeää laulaminen minulle on. Jokaisella ihmisellä on muutama sellainen asia, jonka tekemisestä he nauttivat yli kaiken, ja minulle laulaminen (etenkin korkealta ja kovaa :) on yksi niistä. Suunnitelmissani on aloittaa ensi vuonna laulutunnit.

Ihmiset muuten: kun puhelinmyyjä soittaa teille, niin koettakaa käyttäytyä niin kuin hänkin olisi ihminen. On se kumma kuinka helppoa on puhua rumasti ja töykeästi puhelimessa tuikituntemattomalle ihmiselle, joka vain tekee työtään. Myös kieltävän vastauksen tai huomion huonosta hetkestä voi kertoa kohteliaasti. Jos tahdotte, ettei teille tehdä tarjouksia puhelimitse, voitte soittaa numeroon 0600 13404 ja tutustua Robinson-palveluun, jolla voi estää puhelinsuoramarkkinoinnin.

Saatan toisinaan olla hieman kiihkoileva mitä käytöstapoihin tulee (syytän tiukkaa kasvatustani), mutta mielestäni ne osoittavat ihmisen sivistyneisyyttä ja auttavat kaikessa kanssakäymisessä, myös puhelinmyyjän soittaessa. Nimim. muutamaan kertaan pöyristynyt pyhelinmyyjä

Tiedän, puhelinmyyntiä ei arvosteta melkeinpä ollenkaan ja se on "paskaduuni", mutta emme me ilkeyttämme soittele.

Niin ja jos puhelinmyyjä on mielestänne oikeasti käyttäytynyt sopimattomasti, niin tehkää siitä ilmoitus! Kysykää mille firmalle hän työskentelee, ja pyytäkää esimiehen nimeä ja puhelinnumeroa. Pelkästä päivittelystä kahvipöydässä ei ole hyötyä. Minut ainakin on koulutettu olemaan tyrkyttämättä ja olemaan kohtelias, mutta voi olla, etteivät kaikki käyttäydy niin.

P.s. Kannattaa oikeasti kuunnella, mitä kerrottavaa puhelinmyyjällä on. Usein näitä tarjouksia ei voi hyödyntää esim. netistä tilattaessa, ja on yleensä hyvä syy, miksi teille soitetaan juuri tästä lehdestä/kirjakerhosta tms. Ja jos teillä on kysymyksiä tuotteesta tai muusta, saatte vastauksen heti eikä sitä tarvitse lähteä googlettamaan.